16.01.2019 | 15:01

З січня поточного року у центрах зайнятості України розпочав роботу кар’єрний радник. В обов’язки нового фахівця входить не тільки сервісне обслуговування безробітних, а й індивідуальний підхід до кожного відвідувача з тим, аби виокремити й окреслити конкретні кроки аби  повернути людину до трудової діяльності.

Хто ж такі кар’єрні радники? Це співробітники центру зайнятості, котрі надають послуги як шукачам роботи, так і тим, хто бажає змінити роботу. Вони доводять до відома шукачів роботи інформацію про  вільні робочі місця і вакантні посади, інформують їх про можливість започаткування власної справи, надають профорієнтаційні послуги та консультації про напрями професійного навчання, вносять дані про безробітних в Єдину інформаційно-аналітичну систему Державної служби зайнятості та формують персональну картку. Тобто, вони супроводжують клієнтів від дня звернення до центру зайнятості до працевлаштування. З тим, аби відвідувач реально оцінив свої можливості на ринку праці, визначаються його здібності чи навички, чи співпадають  вони з вимогами роботодавця до тієї чи іншої вакансії. Після цього складається план надання послуг та працевлаштування.

Кар’єрні радники розкривають можливості й основні складові техніки пошуку роботи, вчать їх готуватися до співбесіди, грамотно написати резюме, за потреби – визначити навчальний заклад для підвищення рівня професійної компетентності, інформують про умови формального чи неформального професійного навчання, переваги самоосвіти.

 Використовуючи результати професійної діагностики та професійного профілювання, кар’єрні радники разом з клієнтом формують програму подальших дій, у якій містяться спільні зобов’язання з питань пошуку роботи та організації надання послуг.

Вони також несуть відповідальність за працевлаштування клієнта, враховуючи його інтереси та виконуючи при цьому посередницьку функцію між ним і потенційним працедавцем, навчальними установами, іншими структурними підрозділами центру зайнятості чи приватними кадровими агентствами.

Запровадивши інститут кар’єрних радників, служба зайнятості не тільки підвищує якість сервісного обслуговування клієнтів, а й поглиблює співпрацю з фірмами і компаніями, оскільки працевлаштовані за сприяння кар’єрних радників особи повинні відповідати потребам та вимогам конкретних працедавців.