14.11.2017 | 17:12

Охтирський міськрайцентр зайнятості постійно проводить профорієнтаційну роботу спрямовану на допомогу у професійному самовизначенні молоді та випускників шкіл. В цьому контексті особливої ваги набуває співпраця та взаємодія з загальноосвітніми навчальними закладами. Метою цих заходів є вивчення проблеми професійного визначення школярів в залежності від вікових особливостей, визначити зміст, форми і методи професійної орієнтації старшокласників. Зрозуміло, що в тій чи іншій мірі, будь-який вчитель опосередковано впливає на професійний вибір дитини, надає певні первинні знання та інформацію, часто сам, особливо в молодших класах, являється прикладом для наслідування або навіть кумиром. Але ж усім відомо, що більш — менш стійкий та відповідальний вибір школяр робить у старших класах, досягнувши певного рівня свідомості, життєвого досвіду, зробивши певні порівняння та висновки. В школах питаннями профорієнтації безпосередньо опікується класний керівник, як правило, завуч з виховної роботи, та найбільше — шкільні психологи та соціальні педагоги.

Саме для покращення взаємодії, активізації співпраці центру зайнятості з навчальними закладами, вибору оптимальних форм профорієнтаційної роботи на базі Охтирського МРЦЗ спільно з відділом освіти в м.Охтирка проведено семінар для 18 практичних психологів та соціальних педагогів Охтирських загальноосвітніх закладів, також були присутні психологи Охтирського ЦПТО та Охтирського коледжу СНАУ. В приміщенні Центральної Охтирської районної бібліотеки спільно з відділом освіти Охтирської РДА в рамках роботи районного методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів проведений семінар для педагогічних працівників.

Під час цих заходів була проаналізована співпраці Охтирського МРЦЗ з навчальними закладами, обговорені та узгоджені нагальні питання та визначені подальші плани взаємодії, розглянуті зміст, форми, методи професійної орієнтації старшокласників, система профорієнтаційної роботи в школі спрямована на допомогу у професійному самовизначенні молоді.

Для допомоги у профорієнтаційній роботи фахівцям були роздані та опрацьовані профорієнтаційні довідники, які, крім статистичних даних, містять практичний інструментарій: перелік перспективних професій майбутнього, профорієнтаційні ігри та сценарії виховних заходів, онлайн-посилання для допомоги в роботі.

В цих заходах взяли участь 46 практичних психологів та соціальних педагогів практично з усіх освітніх навчальних закладів м. Охтирки та Охтирського району.