18.02.2019 | 14:43

Про це говорили під час зустрічі представників Федерації роботодавців України з бізнесовими колами Сумської області за участю Міністра освіти і науки України Лілії ГРИНЕВИЧ
«Я вважаю, що роботодавці є надзвичайно важливим і бажаним партнером для нас у тому, як ми конструюємо освіту, – зазначила Лілія Гриневич. – Ми з 2018 року затвердили концепцію дуальної освіти, що складається з двох компонентів – навчання молоді у закладах профтехосвіти і їх робота на виробництві, на підприємстві за даною спеціальністю».
Міністр освіти і науки України, як приклад, навела досвід Німеччини, адже там дуальна освіта – це єдиний підхід у сфері професійно-технічної освіти.
«Я завжди допитувалась і шарпала німецьких колег, що таке ви даєте роботодавцям, що вони готові брати на себе цей тягар, а це тягар. І виявилося, що вони не отримують жодних пільг чи бонусів за це, крім єдиного, це соціальна відповідальність, адже вони готують випускників так, щоб потім вони одразу після завершення навчання могли включатися одразу до роботи на виробництві. І не треба їх докваліфіковувати, будувати паралельну систему навчання при роботодавцях, – розповіла вона. – В Україні наразі ми також розробили спільно з роботодавцями стандарти професійної освіти і частково вищої освіти і будемо їх впроваджувати в життя».
З цим погодився і голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро ОЛІЙНИК. За його словами, жодна економіка світу не росте без людей. Саме кваліфіковані кадри – запорука розвитку бізнесу. І такі кадри можна отримати, впроваджуючи модель дуальної освіти.
«Сумська обласна державна адміністрація завжди ставила за мету сприяння розвитку бізнесу, – розповів голова облдержадміністрації Микола КЛОЧКО. – Попри наш прикордонний статус протягом останніх п’яти років спільними зусиллями нам вдається залучати іноземні інвестиції. Так, за 2018 рік промисловість області продемонструвала високі темпи зростання (110,4% до попереднього року) і зайняла перше місце серед регіонів України. І це попри те, що по Сумському НВО ситуація за цей рік погіршилася. Але ми останнім часом зіштовхуємося із кадровою проблемою. І вирішити її без осучаснення системи, в тому числі, професійно-технічної освіти, ми не можемо. З огляду на це, в області активно впроваджується дуальна освіта».
Микола Клочко повідомив присутнім, що на Сумщині розроблено пілотний проект створення навчального центру дуальної освіти на базі Машинобудівного коледжу Сумського державного університету та групи підприємств «Технологія». Проект передбачає державно-приватне партнерство у сфері підготовки фахівців для високотехнологічних підприємств. Із 2017 року в закладах професійної освіти також запроваджується дуальна форма навчання. На сьогодні маємо 11 закладів професійної освіти, що співпрацюють із 55 підприємствами-партнерами. Завдяки взаємодії закладу профтехосвіти з роботодавцем та нашою молоддю – учні матимуть хорошу освіту і досвід роботи, а роботодавець кваліфікованого працівника.
У зустрічі представників Федерації роботодавців України з бізнесовими колами Сумської області за участю Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич взяв участь директор обласного центру зайнятості Володимир Підлісний.
- Нові форми навчання, які віднедавна запровадив Сумський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, дає позитивний результат, вони знайшли постійну прописку у нашому навчальному закладі. Скажу відверто: спершу у нас були деякі побоювання, - говорить директор Сумського обласного центру зайнятості Володимир Підлісний. - Тепер можна констатувати незаперечний факт – ми обрали єдино правильний шлях співпраці з безробітними та роботодавцями. Посудіть самі: минулого року у нашому центрі здобували конкурентоспроможні професії та підвищували кваліфікацію майже 5 тисяч чоловік. Половина з них скористалася зручною та ефективною формою навчання.
Упровадження дистанційного та дуального навчання дає можливість суттєво економити кошти на підготовку спеціалістів, спрощує доступ безробітних до обрання необхідної для роботодавця спеціальності.
За словами директора Сумського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості Михайла Гузя, нові форми навчання відтепер ще активніше будуть впроваджуватися у практичній діяльності навчального центру служби зайнятості. 
Навчальний заклад зараз готує фахівців одинадцяти спеціальностей робітничого профілю, продавців, манікюрників тощо. Найбільшою популярністю серед шукачів роботи користуються зварники пластмас, швачки, оператори поштового зв’язку.